افزایش دادن انقلاب مسئولان عبدالله انقلابی

افزایش دادن: انقلاب مسئولان عبدالله انقلابی ایران مجموعه فعالیت سپاه انصارالمهدی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    «سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان

    ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    عبارات مهم : گردشگری

    «سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد به دست آمده باشد؛ آن را کجا هزینه کرده اند که احساس نشده است؟»

    حرمت الله رفیعی – رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی – با انتقاد به سیاست افزایشی عوارض خروج از کشور و غیرکارشناسی دانستن این بخش از لایحه ی پیشنهادی بودجه ۹۷، به ایسنا گفت: زیاد کردن سه برابری عوارض خروج، اتفاق ناگواری هست. کجای دنیا قانون بودجه را این گونه تنظیم می کنند که یک باره با سه تا شش برابر زیاد کردن قیمت مواجه شود؟ آیا تا کنون براق نکرده اند عوارض خروج در کجا هزینه شده است است؟ جهت چه از مردم چنین عوارضی گرفته می شود؟ آیا مردم باید بودجه قوه مجریه را تامین کنند؟

    ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    وی ادامه داد: این ۷۵ هزار تومانی که همین حالا به عنوان عوارض خروج گرفته می شود، با توجه به ۹ میلیون نفر خروجی که در سال گذشته ثبت شده است باید بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد کرده باشد، آن را کجا هزینه کرده اند؟ کدام هتل به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شده؟ ناوگان حمل و نقل چقدر از این طریق ساماندهی شده؟ کدام بخش از زیرساخت گردشگری پیشرفت داشته است؟ متاسفیم که یک باره بدون هیچ کارِ کارشناسی، در این باره تصمیم گرفته اند و آن را به عنوان لایحه تقدیم مجلس کرده اند؛ آن هم به این خاطر که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه شده است است.

    این فعال گردشگری همچنین گفت: درآمد حاصل از عوارض خروج با این زیاد کردن قیمتی که اعلام کرده اند، از میلیارد فراتر خواهد رفت، براق اعلام کنند این درآمد تریلیونی را کجا هزینه می کنند که مردم احساس نمی کنند. اگر بناست این پول صرف گردشگری شود، گزارش بدهند این بودجه به کدام بخش گردشگری تزریق خواهد شد.

    «سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان

    رفیعی اضافه کرد: آن وقت که عوارض خروج را به ۷۵ هزار تومان زیاد کردن دادند، قرار بود بخشی از آن را صرف امور زیربنایی گردشگری کنند، ولی آیا یک ریال پرداخت شد؟ آن پول ها کجا رفت؟ ما که در این صنعت بودیم چیزی ندیدیم، خبر هم نداریم.

    وی در ادامه اظهار کرد: اگر هتلی داشته باشیم که پذیرای مسافران ورودی باشد، آن هتل های بخش شخصی هست، دولت که تا کنون کمک آن چنانی به گردشگری نکرده هست. ما حتما این عنوان را پیگیری می کنیم، چون این پیشنهاد را خلاف رویه ی گردشگری می دانیم. عوارض خروج یک بار قبلا روی قیمت بلیت هوایپما لحاظ شده، مالیات فرودگاه هم گرفته می شود، آیا باید عوارض دیگری را تعیین کنند؟ زمانی که این قانون مصوب شد، کشور در شرایط سخت جنگ به سر می برد و بودجه مملکت با مسئله مواجه بود، این قانون را هم که وضع کردند قرار نبود استمرار داشته باشد، ولی متاسفانه این رویه که غلط هست، ادامه پیدا کرد. حالا هم به جای اصلاح، آن را به چند برابر قیمت زیاد کردن داده اند.

    رفیعی بیان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس روی این لایحه کار کارشناسی انجام دهند و دیگر از جیب مردم جهت اداره دولت پولی خارج نکنند. دوستان با شعار رونق گردشگری سرِ کار آمدند، بعد چه شد آن شعارهایی که دادند؟

    ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور عزیزمان ایران گفت: ما شدیدا به این پیشنهاد معترضیم و اعتراض خود را در قالب بیانیه ای اعلام می کنیم و پیگیری های مورد نیاز را نیز از طریق نمایندگان مجلس انجام می دهیم. باعث تاسف است یک باره چالشی را در کشور ایجاد می کنیم که حتی رسانه های بیگانه هم به آن دامن می زنند.

    رفیعی با تاکید بر این که تصویب این قیمت ها جهت عوارض خروج، اصلا منطقی نیست و فقط دودِ آن به چشم مردم می رود، اظهار کرد: آمال ما هم برقراری موازنه ی ورود و خروج گردشگر هست، ولی با چه امکاناتی و زیرساختی، با کدام فرودگاه و بزرگراه می توانیم تعداد گردشگران را زیاد کردن دهیم؟ فقط کافیست آماری از تعداد گردشگران خارجی که از ابتدای سال به کشور عزیزمان ایران سفر کرده اند تهیه کنند، ببینند به خاطر نبود زیرساخت در کشور، این آمار دچار ریزش شده است یا زیاد کردن داشته هست. اگر نگرانی راجع به ی آمارها دارند، آیا این شرایط را مدیریت نمی کنند؟

    «سال گذشته ۹ میلیون نفر به خارج سفر کردند که با احتساب عوارض ۷۵ هزار تومانی که از هر نفر گرفته شد (سوای زائران عتبات، حج و اربعین)، باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان

    دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ که روز یکشنبه (۱۹ آذر) به مجلس تقدیم کرد، زیاد کردن سه برابری عوارض خروج از کشور را پیشنهاد داد. بر این اساس هر نفر در سفر نخست ۲۲۰ هزار تومان باید عوارض خروج پرداخت کند، این مبلغ در سفر دوم حدود ۵۰ درصد زیاد کردن می یابد (۳۳۰ هزار تومان) و جهت سفرهای سوم و زیاد با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می رسد. قرار است ۴۰ هزار تومان از مبلغ تعیین شده است جهت عوارض خروج، به توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی تخصیص داده شده است یابد.

    علی اصغر مونسان ـ رییس شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ نیز گفته که جهت سال ۹۷، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این شرکت تعلق خواهد گرفت که بخشی از درآمد حاصل از آن صرف حمایت از تورهای ورودی خواهد شد.

    ۶۰۰ میلیارد عوارض خروج سال گذشته کجا هزینه شد؟

    ایسنا

    واژه های کلیدی: گردشگری | لایحه بودجه | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار